Перейти к содержимому

Телесериал.com

Стефан Данаилов / Stefan Danailov / Стефан Данаилов

Нунцио Марчано, "Спрут 7"
Последние сообщения

Сообщений в теме: 4750
#641
Galeena
Galeena
  • Постоянный участник
  • PipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 3 Апр 2022, 16:18
  • Сообщений: 2087
  • Откуда: Приморье
  • Пол:
Стефан рассказывает...


Съдбата беше добра с мен, удаде ми се да правя това, което умея най-добре – да играя. Получавах сериозни роли. Появи се една от големите ми професионални дилеми. Предложиха ми да снимам сериала „На всеки километър“ или да отида актьор в Пловдивския театър. Там ме покани Христо Христов, режисьор, когото дълбоко уважавам. От него получих и предложение да се снимам във филма „Иконостасът“ в ролята на Рафе Клинче.
Судьба была ко мне благосклонна, мне удавалось делать то, что я умею лучше всего – играть. Мне предлагали серьёзные роли. Возникла одна из самых больших профессиональных дилемм. Мне предложили сняться в сериале «На каждом километре» или пойти работать в Пловдивский театр. Туда меня пригласил Христо Христов, режиссер, которого я глубоко уважаю. Также я получил от него предложение сняться в фильме «Иконостас» в роли Рафа Клинча.

Споделих с Мери. Тя беше раз­умна, кротка, особено на младини беше много кротка. Посъветва ме: „Ламбе, реши си го ти, момчето ми, защото след време може да ми кажеш, че съм ти дала грешен съ­вет“.

Я посоветовался с Мери. Она была благоразумна и кротка, особенно кроткой она была в молодости. Она сказала мне: «Ламбе, мой мальчик, это решать тебе, потому что потом ты можешь упрекнуть меня в том, что я дала тебе неправильный совет».

Щом е така, избрах – ще играя в сериала.
Если так, то я и выбрал – буду играть в сериале.

Беше ми интересно да се впус­на в това приключение. В онези години никой не разбираше как­во точно значи това. Запалих се от инфантилната част на сюжета – приключение, екшън, 13 епизо­да...
Мне было интересно окунуться в это приключение. В те годы никто не понимал хорошенько, что такое сериал. Я по-детски увлёкся сюжетом – боевик, приключения, тринадцать серий...

Снимах с утвърдени актьори, режисьори бяха Неделчо Чернев и Любомир Шарланджиев, но в началото и те нямаха големи очак­вания – не подозирахме, че „На всеки километър“ ще стане толко­ва популярен сериал. Първоначал­но критиците го оплюха, но когато разбраха какво е настроението на публиката, взеха че изкараха фил­ма велик.
Я снимался с уже состоявшимися актерами, режиссерами были Недельчо Чернев и Любомир Шарланджиев, но в начале у них не было больших ожиданий. Мы и не подозревали, что сериал «На каждом километре» станет таким популярным. Поначалу критики его оплевали, но, узнав настроение зрителей, решили, что это они сделали фильм великим.

На 27 години станах най-из­вестният човек в България.
В 27 лет я стал самым известным в Болгарии человеком.

Не знаех какво може да направи един добър сериал с актьора. Не съм и помислял, че телевизията и киното предлагат толкова добри финансови възможности. Да не говоря за популярността...
Я и не знал, что хороший сериал может сделать с актёром. Никогда не думал, что телевидение и кино предоставляют такие хорошие финансовые возможности. Не говоря уже о популярности...

Заснемането на първите епизоди от „На всеки километър“ отне година и половина. Представям си какъв ужас ще настане, ако в гла­вата ми нахлуят спомените за всичко, което се случи по време на работата по 26-те серии. То не бяха пътувания по морета и планини, то не бяха срещи и емоции, снимки из България, а после и по целия свят...
На съемки первых серий «На каждом километре» ушло полтора года. Представляю себе, что это будет за ужас, если на меня нахлынут воспоминания обо всём, что происходило во время работы над двадцатью шестью сериями. Эти скачки по морям и горам, эти встречи и эмоции, съёмки в Болгарии, а потом и по всему миру...

Но началото не беше лесно. Наложи се в продължение на шест месеца да посещавам всички възможни курсове – по каране на бързи коли и на трамваи, по стрелба и бой, за да мога да се хвърля в тази лудост. Плащаха ми като на начинаещ, но това не беше про­блем за мен. Аз бях неизвестен, а моите колеги – вече популярни актьори. Умните хора от киноиндустрията ме съветваха: „Първо си създай име, парите ще дойдат после“.
Но начало было непростым. Пришлось за полгода пройти всевозможные курсы – по вождению скоростных машин и трамваев, по стрельбе и боевым искусствам, чтобы я мог броситься в это безумие. Мне платили как новичку, но меня это не задевало. Меня никто не знал, а мои коллеги уже были популярными актёрами. Умные люди в киноиндустрии посоветовали мне: «Сначала сделай себе имя, а потом и деньги придут».

Така и стана. След успеха на филма получих допълнителна сума, защото хонорарите за първите епизоди бяха повече от смешни. По­сле ги коригираха.
Так оно и случилось. После успешного проката фильма я получил дополнительную плату, потому что гонорары за первые серии были более чем смешными. Потом их подкорректировали.

* * *

Григор Вачков и Георги Черкелов, които изпълняваха други­те главни роли в сериала, ме посрещнаха с отворени сърца. А мен сякаш ме понесе някаква еуфория. Сигурен бях, че ще се справя. Снимките на първите епизоди минаха като сън.
Григор Вачков и Георгий Черкелов, сыгравшие в сериале другие главные роли, встретили меня с открытым сердцем. И меня как будто охватила какая-то эйфория. Я был уверен, что справлюсь. Съёмки первых серий прошли как во сне.

С Гришата Вачков се познавахме още преди да се срещнем в се­риала. Беше състудент на сестра ми Росица в Театралната академия и като малък съм го виждал по купоните, които често се правеха у дома. Говоря за времето, когато актьори като Георги Калоянчев, Стоянка Мутафова, Енчо Багаров, Нейчо Попов и Георги Парцалев пълнеха стадионите в България. Те не бяха само артисти, те бяха легенди.
Мы с Гришей Вачковым знали друг друга ещё до встречи в сериале. Он был однокурсником моей сестры Росицы в Театральной академии, и в детстве я видел его на вечеринках, которые часто устраивались у нас дома. Я говорю о том времени, когда такие актеры, как Георгий Калоянчев, Стоянка Мутафова, Энчо Багаров, Нейчо Попов и Георгий Паркалев были в Болгарии бешено популярными. Они были не просто артистами, они были легендами.

Голяма работа беше да общуваш с такива хора. Въпреки че ги по­знавах лично, изпитвах респект да играя с майстори с толкова мно­го филми зад гърба.
Надо было много трудиться, чтобы общаться с такими людьми. Да, я знал их лично, но играть с мастерами, имеющими за плечами так много фильмов, – это была для меня большая честь.

Гришата беше десет години по-голям от мен, но бързо станахме много близки, сякаш сме расли в една махала. Винаги сме си пома­гали. Не знам какво ни свързваше. Живеехме заедно в хотелите, ко­гато снимахме първите епизоди. Той не хъркаше, аз – също.
Гриша старше меня на десять лет, но мы очень быстро сдружились так, как будто выросли по соседству. Всегда помогали друг другу. Даже не знаю, что нас связывало. Мы жили вместе в гостиницах, когда снимали первые серии. Он не храпел, я тоже.

В началото на втория сезон на сериала като на вече утвърдени звезди ни се полагаха отделни стаи, но отново се събирахме заед­но. Сами скучаехме. Гришата беше невероятно забавен човек. По това време прекарвах повече време с него, отколкото с жена ми. Той също.
В начале второго сезона сериала нам полагались отдельные комнаты как уже признанным звёздам, но мы снова собрались вместе. Скучали друг без друга. Гриша был невероятно весёлым человеком. В то время я проводил с ним больше времени, чем с женой. И он тоже.

Георги Черкелов беше толкова добър в ролята на Велински, че хората изцяло го свързваха с героя. Той бе човек с много тънко чув­ство за хумор, щедър и интелигентен мъж с вкус към живота.
Георгий Черкелов был настолько хорош в роли Велинского, что люди полностью отождествляли актёра с его героем. Это был человек с прекрасным чувством юмора, щедрый и умный, со вкусом к жизни.

Спомням си случка с него от времето, когато снимахме втората част от сериите през 1970 – 1971 г. Тогава започнаха проблемите ми с килограмите. Забелязах промените в тялото ми и реших да пазя диета. По наследство съм склонен към напълняване и през целия си живот трябваше да се боря с наднорменото тегло.
Помню один случай с ним в то время, когда мы снимали вторую часть сериала в 1970— 1971 годах. Тогда у меня начались проблемы с килограммами. Я заметил изменения в своём теле и решил сесть на диету. У меня наследственная склонность к полноте, и с лишним весом я боролся всю жизнь.

Снимачната група се беше установила около Благоевград. Шарланджиев бе родом оттам и много обичаше този край. В онези време­на нямаше кетъринги, нито каравани за почивка на актьорите – ся­даш на ливадата, постилаш нещо и това е масата, на която се храниш. Носеха ни много хубав бял хляб, балкански кашкавал от съседната мандра и градински домати.
Съемочная группа обосновалась в районе Благоевграда. Шарланджиев был оттуда и очень любил этот край. В те времена не было ни столовых, ни караванов для отдыха актеров – сядешь на полянке, что-нибудь постелешь, да за таким столом и ешь. Нам приносили очень вкусный белый хлеб, балканский желтый сыр с соседней сыроварни и помидоры с огорода.

Веднъж, тъкмо бяхме свършили с епизода, в който Велински ска­ча от моста, решихме да отдъхнем. Не исках да гледам как другите похапват сладко-сладко и полегнах на тревата с гръб към тях. Стис­ках зъби, за да не се изкуша да похапна. А Черкела, седнал наблизо, ми подвикна: „Деянов, хъшче, вземи бе, ‘апни, не се мъчи! Рано ти е още“. И ми подхвърли комат като на гладно куче. Разбира се, че го изядох.
Однажды, закончив эпизод, в котором Велинский прыгнул с моста, мы решили отдохнуть. Мне не хотелось смотреть, как другие сладко жуют, и я лёг на траву спиной к ним. Стискивал зубы, чтобы не поддаться искушению поесть. А сидевший поблизости Черкела крикнул мне: «Деянов, если хочешь, бери, не бойся! Рано тебе ещё». И бросил мне кусок, как голодному псу. Понятно, я его съел.

Постепенно се сближихме и семейно. Когато отидохме на сним­ки в Берлин, съпругите ни дойдоха на гости. Моята Мери, жените на Гришата и на Черкела се отдадоха на шопинг, докато ние рабо­техме. След това дружно обикаляхме по кръчмите.
Постепенно мы подружились семьями. Когда были на съёмках в Берлине, к нам приехали наши жёны. Моя Мери, жены Гриши и Черкелы бегали по магазинам, пока мы работали. Потом мы вместе ходили по пивнушкам.

До 1968 г. положителният герой в българското кино беше намръщен мъж с плътен глас и с каскет. Аз прео­бърнах представите за него. Не носех шапка, усмихвах се. В това се криеше моят невероятен късмет.
До 1968 года положительным героем болгарского кино был хмурый мужик в кепке и с хриплым голосом. Я изменил представление о нём. Я не носил головного убора, я улыбался. Этим и объясняется моя невероятная удача.

Сообщение отредактировал Galeena: Воскресенье, 14 августа 2022, 07:04:51

 

#642
Vикторина
Vикторина
  • Магистр
  • PipPipPipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 26 Июл 2016, 18:23
  • Сообщений: 15971
  • Откуда: Москва
  • Пол:
Я помню, когда Бомба кричал "Мария", а потом говорил, что это кличка птицы, но я думала, что это отговорка, до этого он же все время говорил, что это петух.
 

#643
Galeena
Galeena
  • Постоянный участник
  • PipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 3 Апр 2022, 16:18
  • Сообщений: 2087
  • Откуда: Приморье
  • Пол:
Снимах филм след филм. Нямах време за почивка. Започна ра­ботата по втората част на „На всеки километър“. До този момент въртях пищова и разчитах основно на външния си вид. А работех с добри режисьори – Любчо Шарланджиев, Никола Корабов, Петър Василев...
Я снимался в одном фильме за другим. У меня не было времени на отдых. Началась работа над второй частью сериала «На каждом километре». До того момента я носился с пистолетом и полагался, в основном, на свою внешность. И работал с хорошими режиссёрами – Любчо Шарланджиевым, Николой Корабовым, Петром Васильевым...

Бате Сергей беше в главата ми от първия снимачен ден на втория сезон на сериала. Отидохме в милицията на Лъвов мост, там дока­раха крана с камерата – по традиция трябваше да разбием бутилка в него. Хачо Бояджиев донесе турско шампанско. Бях сигурен, че докато го удрям, ще стане някоя беля. Аз и без това не съм много сръчен. Замахнах с шишето и разрязах дланта си – още имам ма­лък белег. Зашиха раната, но скоро тя пак се отвори. Затова докато снимахме епизода „Хищникът“, цялото ми внимание беше насоче­но към бинтованата ми ръка.
Дядя Сергей был у меня в голове с первого дня съёмок второго сезона сериала. Зашли к милиционерам на Львиный мост, куда привезли кран с камерой – по традиции надо было разбить об него бутылку. Хачо Бояджиев принёс турецкое шампанское. Я был уверен, что как только я её разобью, возникнут какие-то проблемы. А у меня и без того всё шло не очень хорошо. Разбил бутылку и порезал ладонь – у меня до сих пор есть небольшой шрам. Рану зашили, но вскоре она вновь открылась. Так что пока мы снимали серию «Хищник», всё мое внимание было сосредоточено на забинтованной руке.

По сценарий трябваше да яхна мотор с кош 500 кубика, вехтичко BMW, и да го подкарам по стария черен път към Самоков. От едната страна зееше пропаст. Не държах стабилно волана, а давах повечко газ. По едно време усетих, че моторът прави ляв завой и тръгва на­долу. Мислех как да опазя ранената си ръка, ако бях погледнал в пропастта, щях да се паникьосам и край!
По сценарию я должен был сесть на 500-кубовый мотоцикл с коляской, старый БМВ, и проехать на нём по крутой грунтовой дороге в Самоков. С одной стороны была пропасть. Я, нетвёрдо держа руль, прибавил газа. И вдруг заметил, что мотоцикл заваливается влево и катится под гору. Я думал о том, как уберечь свою раненую руку, а если бы посмотрел в бездну, то запаниковал бы и пропал!

Инстинктивно натиснах спирачката, но вместо нея съм стигнал до скоростта и съм включил на задна. Моторът заора и докато се тътреше, успях да извадя десния си крак, почти затиснат от коша. Ско­чих и в следващия миг видях как машината се преобръща надолу с адска дандания. Като че ли някой ме спаси. Иначе щях да си отида.
Инстинктивно нажал на тормоз, но вместо него попал на передачу и включил задний ход. Мотоцикл взревел, и пока он трясся, мне удалось высвободить правую ногу, чуть не зажатую коляской. Соскочил и в следующий момент увидел, как машина с адским грохотом катится вниз. Как будто кто-то меня спас. Иначе я бы погиб.

Камерата беше отсреща, на високото, не ме виждаха заради хра­стите. Просто бях изчезнал от кадър и всички очаквали да се пока­жа. Но щом зърнали мотора как се въргаля надолу към пропастта, изпаднали в прединфарктно състояние. Първият, който дотича, ме завари седнал и спокоен. Спусна ми въже и аз излязох. Чак след това се уплаших, едва ли не до припадък. ...
Камера была установлена через дорогу, высоко, из-за кустов меня не было видно. Я только что исчез из кадра, и все ждали, когда я появлюсь. Но когда они увидели катящийся в пропасть мотоцикл, то впали в предынфарктное состояние. Первый подбежавший ко мне увидел, что я спокойно сижу на камнях. Он бросил мне верёвку, и я поднялся наверх. Испугался почти до обморока я только потом. ...

Часове наред не можех да дойда на себе си. Семейството ми беше на море. Като разбра какво е станало, Гришата ме заведе у тях, той също беше сам. Извади бутилка ракия и рече: „Пий, брат ми, да те отпусне“.
Не мог прийти в себя несколько часов. Моя семья была на море. Когда Гриша узнал, что произошло, он отвёл меня к себе, Он тоже был один. Достал бутылку ракии и сказал: «Выпей, брат мой, и тебя отпустит».

След като се разминах на косъм от смъртта по време на снимки­те на връщане към София спуках гума. Просто денят беше от оне­зи, в които всичко върви с главата надолу.
После того, как я чудом избежал смерти на съёмках, на обратном пути в Софию у меня лопнула шина. Просто это был один из тех дней, когда всё идет кувырком.

...
Стефан не рассказывает в книге ещё о двух случаях, когда рисковал жизнью во время съёмок сериала. Но это за него
рассказали другие:

Во время съемок этой же серии они оба с Хищником (Богомилом Симеоновым) перестарались. Сначала Ламбо сильнее, чем следовало, ударил Хищника в солнечное сплетение и отправил его в нокдаун. Потом Симеонов чуть не свернул Деянову голову наручниками, которые тот хотел надеть на него, чтобы арестовать. На сделанной в тот же вечер (праздновали Первое мая) фотографии у Ламбо несколько швов и голова перевязана.

В серии ​​​​«Цыганка» он снимается с танцующим медведем. Медведь привязан к кольцу в стене амбара, а другой конец цепи опоясывает актёра. Он играет (на какой-то "бандуре") и поёт: «Я тебя вижу, я тебя вижу, Митко-о-о воевода-а-а», обращаясь к сидящему в сарае за решёткой капитану Бомбову (Григору Вачкову). Натягивая поводок, животное встает на задние лапы и кружится.

Это происходит на склоне, Ламбо внизу, медведь вверху. На третьем дубле, желая, чтобы всё было по-настоящему, актёр сильнее натягивает цепь. А медведь, вместо того, чтобы закружиться, со всего маху валится на него. «Первая мысль была бежать, но цепь крепкая, расстояние между нами меньше метра. Если бы медведь тогда махнул лапой, то оторвал бы мне голову», — рассказывал мне Стефан. Потом он шутил, что зверь не сделал этого потому, что то была медведица. А Ламбо все женщины любят.

Пенчо Ковачев "Стефан Данаилов три пъти рискува живота си при снимките на "На всеки километър" (https://www.24chasa....article/7916182
...
Повечето от сериите за втория сезон на „Километрите“ снима­хме в Берлин – живеехме в източната част, но работехме в западна­та. Дископатията ме мъчеше през цялото време. Всяка сутрин ме во­деха в клиника за инжекции, за да блокират болката. Иначе нямаше да издържа, а и как щяхме да покажем на публиката крив герой...
Большую часть серий второго сезона «Километров» мы снимали в Берлине — жили на востоке, а работали на западе. Меня всё время мучила дископатия. Каждое утро меня отвозили в клинику на укол, чтобы блокировать боль. Иначе я не мог продолжать работу, да и как бы мы показали зрителю кособокого героя...

Със сериала навъртяхме много километри по света. Пътувахме с автобус. Бяхме се събрали група противници на самолетите: трима­та с Шарлето и художникът на филма Пецата Бончев не обичахме да летим. Дори до Сирия стигнахме така – спирка тук, спирка там, по царски. Снимахме към месец и половина, главно в Дамаск. То­гава видях и цъфтящия все още Бейрут – невероятен град! Днес ме боли, че всичко разбиха, нищо не остана от онзи свят. Войната затри цели градове, съсипа милиони човешки съдби.
С сериалом мы проехали по миру много километров. Передвигались на автобусе. У нас собралась целая группа противников самолетов: мы втроем с Шарлето (речь идет о режиссере Любомире Шарланджиеве) и художником фильма Пекатой Бончевым летать не любили. Мы даже до Сирии так доехали – остановимся здесь, остановимся там, по-царски. Мы снимались около полутора месяцев, в основном в Дамаске. Потом я ещё увидел цветущий Бейрут – удивительный город! Сегодня мне больно, что всё уничтожено, что от того мира ничего не осталось. Война стёрла с лица земли целые города, разрушив миллионы человеческих судеб.

Спомням си, че в Истанбул дойдоха и съпругите ни.... Преживявахме с бяло вино и с риба, изстъпления нямаше. Често се смеехме, погаждахме си разни номера... Това му беше хубавото на киното – ставахме част от голямо семейство. А сега всичко се прави набързо заради недоимъка.
Помню, наши жёны в Стамбул тоже приезжали... Жили мы на белом вине и рыбе, излишеств не было. Часто смеялись, откалывали разные номера… Этим кино и было хорошо — становишься частью большой семьи. А сейчас из-за дефицита всё делается быстро.

Само за година и половина заснехме първите 13 серии от „На всеки километър“, с озвучаване и монтиране. Втората част отне по­вече време. Велински избяга и хукнахме да го гоним по света. Но пък как иначе щях да обиколя всички тези страни с платен хотел и с дневни...
Всего за полтора года мы сняли первые тринадцать серий «На каждом километре», с озвучиванием и монтажом. Вторая часть снималась дольше. Велинский сбежал, и мы кинулись преследовать его по всему миру. А как бы ещё я поездил по всем этим странам с оплаченными гостиницами и суточными...

Сообщение отредактировал Galeena: Понедельник, 15 августа 2022, 02:55:33

 

#644
Galeena
Galeena
  • Постоянный участник
  • PipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 3 Апр 2022, 16:18
  • Сообщений: 2087
  • Откуда: Приморье
  • Пол:

Просмотр сообщенияVикторина (Пятница, 12 августа 2022, 15:33:03) писал:

Я помню, когда Бомба кричал "Мария", а потом говорил, что это кличка птицы, но я думала, что это отговорка, до этого он же все время говорил, что это петух.

Да в том-то вся и "соль", что это действительно петух. А Митко, которого полицейский заподозрил, называет петуха самкой "для отмазки". И полицейский отвязывается. Поверил. Такой вот специфический юмор в этой серии.

До меня не сразу дошло. Проглядела. И когда прочитала в Сети статью о сериале, где упоминалось, что Митко называет петуха "самкой", не могла понять, в чём тут дело. Пришлось пересмотреть "парижскую" серию.
 

#645
Vикторина
Vикторина
  • Магистр
  • PipPipPipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 26 Июл 2016, 18:23
  • Сообщений: 15971
  • Откуда: Москва
  • Пол:
Страсти какие - мотоциклы, медведи!!!
 

#646
Vикторина
Vикторина
  • Магистр
  • PipPipPipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 26 Июл 2016, 18:23
  • Сообщений: 15971
  • Откуда: Москва
  • Пол:
Galeena, спасибо за такие интересные материалы о сериале!
 

#647
Galeena
Galeena
  • Постоянный участник
  • PipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 3 Апр 2022, 16:18
  • Сообщений: 2087
  • Откуда: Приморье
  • Пол:
В края на 60-те години в България нямаше пийпълметрия и аген­ции, които да информират за зрителския интерес към предавания и филми. Но аз исках да разбера дали съм успял или не с ролята на бате Сергей в сериала „На всеки километър“. Щом излъчиха първи­те три епизода, реших лично да проверя дали съм станал популярен. Само че сбърках мястото – отидох в Руския клуб на ул. „Славян­ска“. В онези времена там се събираше софийската снобария.
В конце 1960-х годов в Болгарии не было опросов общественного мнения и агентств, которые сообщали бы об интересе зрителей к спектаклям и фильмам. Но я хотел узнать, удалась мне роль дяди Сергея в сериале «На каждом километре» или нет. Как только вышли первые три серии, я решил лично проверить, сделался ли популярным. Но я сделал ошибку – пошёл в Русский клуб на улице Славянской. А в те дни там собирались софийские снобы.

Влязох в клуба и започнах да обикалям масите – правех се, че търся някого. Навеждах се под лампите, така че да ме огледат хуба­во. Никаква реакция... Тръгнах си потиснат. Реших, че съм се про­валил.
Я вошел в клуб и начал ходить вокруг столов, делая вид, что ищу кого-то. Я наклонялся под лампами, чтобы люди могли меня разглядеть. Никакой реакции... Ушёл подавленный. Решил, что потерпел неудачу.

До този момент нямах филм, с който широката публика да ме за­помни. Но по улиците и в кварталните кафенета започваха да ме разпознават. Обикновено мацката се кефеше: „Гледай, Стефан Да­наилов!“. А момчето до нея отвръщаше: „Мани го тоя бастун!“. Да не казвам другата, по-кофти дума. Чудех се: „Сега пък какво му на­правих на тоя?!“.
До сих пор у меня не было фильма, по которому меня запомнила бы широкая публика. Но на улицах и в соседних кафе меня начали узнавать. Обычно какая-нибудь цыпочка со смехом говорила: «Смотри, Стефан Данаилов!» А мальчик рядом с ней отвечал: «И его деревянный причиндал!» А то и заворачивал что-нибудь похлеще. А я думал: «Что же я ему сделал?!»

Трудно понасях подхвърлените зад гърба ми реплики. Поняко­га ми идеше да стана и да забия шамар на дърдоркото. Защото сега звездите са под път и над път, но тогава си беше събитие – влизаш в кръчмата и всички спират да ядат и да пият, за да те видят. Егати удоволствието! И в този миг да получиш словесна плесница...
Трудно было переносить такие замечания у себя за спиной. Иногда хотелось встать и наподдать трепачу. Потому что это сейчас звёзды на каждом шагу, а тогда это было событием – заходишь в пивную, и все перестают есть и пить, чтобы посмотреть на тебя. Какое удовольствие! И в этот момент получить словесную оплеуху...

След моето „проучване“ в Руския клуб останах много разочаро­ван. Върнах се у дома и казах на жена ми: „Айде, Марийке, да стяга­ме багажа и да отиваме на морето!“.
После своего «исследования» в Русском Клубе я был очень разочарован. Вернулся домой и сказал жене: «Давай, Марийка, собирайся, и едем на море!»

* * *


Близо до Созопол има много красиво заливче – Коренята. Там бяха предоставили терен на Иван Кондов да си сложи бунгало. А и не само на него. Един шантав кмет навремето искаше да прави бъл­гарски Холивуд в тази местност. Когато поканил отбрани артисти, сестра ми казала да дадат едно място и на брат ѝ, защото скоро щял да стане велик. Е, осигуриха ми го и аз поръчах бунгало от Мичу­рин. Така че, като пристигнахме с Мери и Роската на морето, вече си имахме къщичка.
Недалеко от Созополя есть очень красивая бухта – Коренята. Там Ивану Кондову дали участок земли для постройки дачи. И не только ему. Тамошний сумасшедший мэр хотел сделать в той местности болгарский Голливуд. Когда он пригласил избранных артистов, моя сестра попросила мужа уступить место её брату, потому что тот скоро станет великим. Ну, мне его и предоставили, и я заказал дачу в товариществе «Мичурин». Так что когда мы приехали с Мери и Роскатой на море, у нас уже был дом.


Бунгалото не беше луксозно, а един кимизарник, но с течаща вода и близо до морето.
Дача была не роскошная, так, сараюха, но с водопроводом и близко от моря.


През това време „На всеки километър“ се излъчваше, но и след шестия епизод все още не знаех как се приема от зрителите. Доня­къде на морето бях в изолация, най-близкият телевизор се намира­ше в капанчето, където понякога хапвахме.
В это время показывали сериал «На каждом километре», но даже после шестой серии я ещё не знал, как его восприняли зрители. На море я был в изоляции, а ближайший телевизор – в кафе, где мы иногда ели.

Моят приятел Сашо Бръзицов си купи кола и дойде при нас на по­чивка. Спеше под едно сайвантче или в колата. Един ден се оказа, че нямам джапанки и с него решихме да отидем до Бургас, за да купим.
Мой друг Сашо Бразицов купил машину и приехал к нам в отпуск. Он спал на улице или в машине. В один прекрасный день оказалось, что у меня нет шлёпанцев, и мы с ним решили поехать в Бургас да купить.

Докарах се с оранжеви шорти без бандаж, в цвета на холандски­те футболисти. Много се гордеех с тях. Бях и слабичък тогава, по­чернял, косите ми се вееха. Тръгнах бос, за да изтръгна съчувствие и да ми продадат джапанки. В началото на 70-те години те бяха де­фицитна стока като хладилниците и телевизорите, особено през ля­тото. По време на социализма имаше неписан закон – през сезона не можеш да намериш точно това, което най-много ти трябва.
Я поехал в одних оранжевых шортах (цвета голландских футболистов) на голое тело. Очень гордился ими. Я тогда был худой, загорелый, лохматый. Поехал босиком, чтобы мне посочувствовали и продали шлёпанцы. В начале 1970-х они были таким же дефицитным товаром, как холодильники и телевизоры, особенно летом. При социализме был неписаный закон — в сезон не найдешь именно того, что тебе нужнее всего.

Започнахме да обикаляме магазините – в единия нямаше джа­панки, в другия нямаше нищо... В третия вече се молех поне за чифт сандали, да не ходя бос. Продавачката ме отряза: „Нямаме вашия номер!“. Но докато вървях по улицата, усетих, че някой ме гледа. Обърнах се – хората се връщаха от плажа и се взираха в мен, а аз не разбирах какво става. Стана ми неудобно да кажа на Сашо, че ме зяпат. В този момент видях голяма витрина с обувки. Влязох в ма­газина, застанах пред продавачката и пуснах най-плътния си глас: „Извинявайте, бихте ли ми дали едни джапанки, ако обичате“.
Мы начали ходить по магазинам – в одном не было шлёпанцев, в другом вообще ничего не было... В третьем я уже был согласен хоть на пару сандалий, только бы не ходить босиком. Продавщица отрезала: «У нас нет вашего размера!» Но когда я шёл по улице, то я чувствовал, что на меня смотрят. Я обернулся — люди возвращались с пляжа и смотрели на меня, а я не понимал, что происходит. Мне было неудобно спросить у Сашо, чего это они пялятся на меня. Тут я увидел большой обувной магазин. Я вошел в магазин, встал перед продавщицей и сказал шёпотом: «Извините, не могли бы вы продать мне шлёпанцы? Пожалуйста…»

Тя пишеше нещо. Като ме чу, се ядоса, вдигна глава и точно пре­ди да отговори троснато: „Нямаме!“, погледна през мен. Оказа се, че зад витрината е пълно с хора, прилепили нос за стъклото, опитвай­ки се да видят какво има вътре. Няколко детски глави любопитно надничаха през ресните срещу мухи на вратата. Помислих, че са ми се скъсали шортите, а отдолу съм без гащи. Опипах се, бяха здрави. Едно от децата се провикна: „Сергей, ти ли си бе, Сергей?“.
Она что-то писала. Услышав мой голос, она рассердилась, подняла голову и перед тем, как резко ответить: «У нас их нет!», посмотрела куда-то мимо меня. Оказалось, что за окном полно людей, прислоняющихся к стеклу носами и пытающихся разглядеть, что находится внутри. Несколько детских головок с любопытством просовывались через липкие ленты от мух в дверном проёме. Я было подумал, что у меня шорты порвались, а трусов-то под ними нет. Но чувствовал, что с ними всё в порядке. Кто-то из детей закричал: «Сергей, это ты, Сергей?»
„Аз съм!“
Щом казах това, стана страшно. Хората нахлуха в магазина. В този момент можех да купя не само джапанки, а всичко за цяла Бъл­гария. Продавачката беше готова и в склада да ме заведе, за да си избера каквото поискам. Предупредих Сашо: „Не казвай на Мери какво сме преживели!“.
Още не можех да повярвам, че това се случва с мен. Можеше да е грешка!
«Это я!»
Когда я это сказал, началось страшное. Люди штурмовали магазин. В тот момент я мог купить не только шлепанцы, но и всё, что только было в Болгарии. Продавщица была готова проводить меня на склад, чтобы я выбрал себе, что хочу. Я предупредил Сашо: «Не говори Мери, что с нами было!»
Я всё ещё не мог поверить, что это происходит со мной. Это какая-то ошибка!

Няколко дни по-късно ме извикаха спешно в София да озвуча един филм. Нямах кола. Отидох на гарата, за да си потърся билет, а беше лудница, всички искаха да пътуват. Сезонът беше в разга­ра си. Наведох се пред гишето и с „дълбокия“ глас обясних колко е важно да се върна в столицата. Жената ме погледна и викна: „Ваня, Сергей е тук! Стефан Данаилов!“.
И пак стана страшно...
Через несколько дней меня срочно вызвали в Софию на озвучивание фильма. У меня не было машины. Я пошёл на вокзал, чтобы купить билет, а там было полное безумие, все хотели путешествовать. Сезон был в самом разгаре. Я наклонился к стойке и стал шёпотом объяснять, как мне важно вернуться в столицу. Женщина посмотрела на меня и закричала: «Ваня, Сергей здесь! Стефан Данаилов!»
И опять началось страшное...

Разбира се, веднага ми намериха билет за връщане. А аз окон­чателно се убедих, че съм станал известен. Започвах и да разбирам какво означава това. Целият влак научи, че пътува Стефан Данаи­лов. От Бургас до София обикалях от купе в купе, за да ме видят и да ми се полюбуват. Истинско щастие!
Конечно, мне сразу же нашли билет. И я окончательно убедился в том, что стал знаменитым. Начал и понимать, что это значит. Весь поезд узнал, что едет Стефан Данаилов. От Бургаса до Софии я ходил из купе в купе, чтобы дать людям посмотреть на меня и полюбоваться мной. Истинное счастье!

Няма актьор, който да не обича да му се радват. Не жената и де­цата, а непознатите. Полетях!
Нет такого актёра, которому бы это не нравилось. Не жена и дети, а незнакомые люди. Я был на седьмом небе!

Едва когато се върнах от София на морето, казах на Мери: „Мъжът ти стана много известен!“. А тя отвърна: „Така ли?“.
И как только вернулся из Софии на море, сказал Мери: «Твой муж стал очень знаменитым!» А она спросила только: «Правда?»

Сообщение отредактировал Galeena: Понедельник, 15 августа 2022, 02:59:23

 

#648
Galeena
Galeena
  • Постоянный участник
  • PipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 3 Апр 2022, 16:18
  • Сообщений: 2087
  • Откуда: Приморье
  • Пол:

Просмотр сообщенияVикторина (Пятница, 12 августа 2022, 16:59:47) писал:

Страсти какие - мотоциклы, медведи!!!


Да уж, чего в этом сериале только нет. И риск был, наверное, не только в этих сериях.
 

#649
Galeena
Galeena
  • Постоянный участник
  • PipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 3 Апр 2022, 16:18
  • Сообщений: 2087
  • Откуда: Приморье
  • Пол:

Просмотр сообщенияVикторина (Пятница, 12 августа 2022, 17:02:21) писал:

Galeena, спасибо за такие интересные материалы о сериале!

Это Стефану спасибо!
 

#650
Vикторина
Vикторина
  • Магистр
  • PipPipPipPipPipPip
  • Группа: Участники
  • Регистрация: 26 Июл 2016, 18:23
  • Сообщений: 15971
  • Откуда: Москва
  • Пол:

Просмотр сообщения Цитата

До 1968 года положительным героем болгарского кино был хмурый мужик в кепке и с хриплым голосом

:lol: :lol: :lol:
 


0 посетителей читают эту тему: 0 участников и 0 гостей